Niciun candidat înscris în concursul pentru funcția de director general-administrativ al Universității „Lucian Blaga” din Sibiu nu a promovat proba scrisă. Examenul a avut loc în 7 decembrie, iar în 10 decembrie era programat interviul, însă candidații înscriși în concurs nu au mai ajuns până la proba în care trebuiau să își prezinte planul managerial, pentru că au obținut sub 70 de puncte, câte erau necesare pentru a trece în etapa următoare.
Vasile Moțoc nu are noroc, deocamdată, de urmași. Fostul director general-administrativ al ULBS a ocupat această funcție încă din anul 2005 și și-a încheiat mandatul în 1 octombrie 2021. În prezent, Mihaela Herciu este cea care i-a preluat, interimar, atribuțiile, până la următorul concurs.
Potrivit rezultatelor oficiale afișate pe site-ul Universității „Lucian Blaga” din Sibiu, Flavian Pîțu a obținut 35 de puncte, iar Ciprian Faraon 55 de puncte, la proba scrisă a examenului.
Niciunul dintre cei doi candidați nu a depus contestație, iar concursul se va relua, cel mai probabil, anul viitor.
Ce presupune această funcție
Postul de director general-administrativ se află în subordinea directă a rectorului și, printre principalele atribuții și responsabilități ale funcției se numără: participarea la managementul strategic și cotidian al Universității; asigurarea punerii în practică și urmărirea din punct de vedere administrativ politicile Universității, în domenii cum ar fi: finanțe, buget și gestionarea personalului; răspunderea de conducerea administrativă a instituției, urmărirea și coordonarea activitățoo responsabililor compartimentelor administrative aflate în structura Direcției Generale Administrative; planificarea și punerea în practică sisteme de evaluare și control ale activității administrative; pregătirea deciziilor rectorului pe linie administrativă, în conformitate cu reglementările legale în vigoare; pregătirea bugetului, asistarea rectorului în analize bugetare, în execuții, raportări și prognoze bugetare; participarea la elaborarea și execuția bugetului împreună cu directorul financiar contabil; asigurarea managementului resurselor financiare; urmărirea realizării echilibrului bugetar, la serviciile pe care le coordonează; identificarea și atragerea de resurse extrabugetare; coordonarea pregătirii documentelor ce vor fi supuse aprobării Senatului; punerea în executare a deciziilor pe domeniul lui de competență, controlarea executării acestor decizii, evaluarea executării lor și întocmirea rapoartelor anuale cu privire la activitatea desfășurată, sau ori de câte ori este cazul; colaborarea cu prorectorii în activitățile specifice acestora; inițierea și coordonarea activităților care vizează ameliorarea eficacității gestionării resurselor Universității.
De asemenea, cel care ocupă acest post este responsabil cu achizițiile de bunuri, lucrări şi servicii și asigură infrastructura logistică a Universității (bibliotecă, centrul de comunicații, editură, baze sportive etc).