Acum, în prag de sărbători, produsele specifice Crăciunului fac mesele bogate românilor. Printre acestea, poate cel mai căutat este cozonacul.
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor îi atenţionează pe cei care vor să cumpere de sărbători cozonaci din comerţ că existenţa unor E-uri pe etichetele produselor ar trebui să cântărească în luarea unei decizii de a le cumpăra.
„În preajma sărbătorilor, unele dintre preparatele considerate nelipsite de pe mesele românilor de pretutindeni sunt cozonacii. Astăzi, având în vedere dezvoltarea locaţiilor tip patiserii, consumatorul apelează tot mai mult la serviciile acestora. Achiziţionarea produsului din comerţ reprezintă o variantă facilă, care scuteşte consumatorul de efortul preparării în sine. Cu toate acestea, cumpărătorul poate omite aspecte importante în ceea ce priveşte produsul. (…) Analizând etichetele mai multor cozonaci din comerţ, se constată existenţa unor E-uri care ar trebui să îngrijoreze consumatorul şi să îl determine să nu acorde încredere produsului doar pe baza ambalajului sau aspectului. Printre substanţele regăsite se numără şi tartazina (E102), coloranţii artificiali, precum E122, E123 sau E127, care au efecte dăunătoare şi care ar trebui să alarmeze consumatorul cu privire la produsele care le conţin”, se menţionează în comunicatul citat de DCNews.
Mihai Culeafă, președintele ANPC, îşi propune să evidenţieze şi problema absenţei etichetei, sfătuind consumatorul ca, în această perioadă în care târgurile cu specific îşi deschid porţile, să privească eticheta ca pe un criteriu principal de selecţie a produselor. Astfel, consumatorul trebuie să își aleagă alimentele în funcţie de ingredientele, dar şi de indicaţiile de pe etichetă, şi anume data valabilităţii produsului, valoarea nutriţională, condiţiile de păstrare, prezenţa alergenilor, procentajul unor ingrediente etc. De asemenea, starea sau aspectul ambalajului ori a spaţiului de depozitare pot reflecta calitatea produsului, scrie Agerpres.