La sfârșitul săptămânii trecute, în perioada 16 – 17 noiembrie, a avut loc Conferința intermediară de diseminare a rezultatelor obținute în cadrul proiectului „Acces spre Succes” (PN2058), finanțat de Norvegia prin Granturile Norvegiene în cadrul Programului Dezvoltare locală.
Proiectul este coordonat de Fundaţia Europeană pentru Consultanţă, Implementare şi Dezvoltare (FECID) în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Sibiu, România, Inspectoratul Școlar Județean Mures, România, University of South-Eastern, Norvegia, Innovius As, Norvegia.
Conferința a fost deschisă de discursurile de bun-venit adresate de conf. univ. dr. Daniela Preda – manager proiect, Fundația FECID, prof. drd. Sabin-Gavril Pășcan – inspector școlar general, IȘJ Mureș, prof. Emilian – Marius Novac, inspector școlar general, IȘJ Sibiu, prof. Monica-Adriana Munteanu – inspector școlar general adjunct, IȘJ Sibiu, prof. univ. dr. Lasse Berntzen, University of South-Eastern, Norway, dr. Anna St. Hansen – manager proiect, Innovius AS, Norway, conf. univ. dr. Aurelia Tomșa – Academia de Studii Economice din Moldova,
Prezentările din cadrul Conferinței intermediare au fost dedicate următoarelor tematici de interes pentru participanți: prezentarea metodologiei psihologiei pozitive ca instrument de sprijin pentru evitarea abandonului școlar, atelier de lucru susținut de prof. univ. dr. Lasse Berntzen de la University of South-Eastern, Norway; prezentarea proiectului, a activităților desfășurate și a rezultatelor intermediare, obținute în prima jumătatea a perioadei de implementare (activități educaționale și remediale, tabere, cursuri de formare pentru profesori, schimbul de experiență din Norvegia etc); prezentarea metodologiei competiției Tânărul antreprenor și a formularelor de concurs, urmată de o sesiune de întrebări & răspunsuri; exemple de bună practică de la școlile gimnaziale parteneri asociați ai proiectului: Școala Gimnazială Nr. 3 Târnăveni, Școala Gimnazială Sîncraiu de Mureș, Școala Gimnazială „Octavian Goga” din Rășinari, Școala Gimnazială Axente Sever; prezentarea Strategiei pentru reducerea abandonului școlar prin utilizarea instrumentelor psihopedagogiei pozitive.
La Conferința intermediară au participat reprezentanți ai inspectoratelor școlare din Sibiu și Mureș, reprezentanți ai partenerilor internaționali și cadre didactice de la școlile care sunt parteneri asociați ai proiectului, precum și reprezentanți ai mediului academic local și internațional.
Proiectul ”Acces spre succes” își propune să aducă o contribuție activă la creșterea gradului de coeziune economică și socială la nivel local și național prin îmbunătățirea competențelor formale și non- formale ale copiilor din ciclul gimnazial, creșterea gradului de promovabilitate a acestora în licee și prin dezvoltarea abilităților, cunoștințelor și competențelor necesare profesionale pentru locuri de muncă cu un grad de calificare mai ridicat.
Aproape 1.000 de copii, ajutați
Prin proiectul „Acces spre succces”, 980 de copii cu vârste cuprinse între zece și 16 ani, în situații de risc de abandon școlar, din 12 școli din județele Sibiu și Mureș, în majoritate din mediul rural, vor beneficia de activități educaționale, non-formale și de integrare socială în vederea prevenirii abandonului școlar și/sau părăsirii timpurii a școlii.
Proiectul se derulează pe o perioadă de 30 de luni, între 1 septembrie 2021 – 28 februarie 2024 în localitățile Agnita, Alma, Axente Sever, Marpod, Cârţişoara, Cristian, Răşinari (jud. Sibiu) și Albești, Saschiz, Târnăveni, Sîncraiu de Mureş (jud. Mureș) și beneficiază de un grant în valoare de 1.448.247 € oferit de Norvegia prin Granturile Norvegiene în cadrul Programului Dezvoltare locală. Obiectivul proiectului vizează creșterea participării școlare cu cel puțin 10% a unui număr de 400 de copii din grupul țintă primar și creșterea ratei de tranziție în învățământul școlar superior (clasa a-IX-a) cu 1,5% pe perioada implementării proiectului.