Mulți sibieni au buletinul expirat. Ce mesaj au autoritățile pentru ei

Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Sibiu le aduce la cunoștință sibienilor că la sfârșitul  lunii septembrie a acestui an, 25.039 persoane nu au solicitat eliberarea actului de identitate în termenul legal.

Acest lucru vine în contextul în care în noiembrie și decembrie au loc alegerile pentru președintele țării, pentru Senat și Camera Deputaților și există posibilitatea să se producă aglomerări la ghișeele serviciilor de evidență a persoanelor. Pentru a se evita acest lucru, reprezentanții Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor îi invită pe cetățenii aflați în aceste situații să se adreseze serviciilor publice comunitare locale de evidență a persoanelor pe raza cărora își au domiciliul, pentru preschimbarea actelor de identitate, respectiv pentru solicitarea eliberării primului act de identitate.

„La finalul lunii septembrie a anului 2024, în Registrul național de evidență a persoanelor, figura un număr de 25.039 persoane care nu au solicitat eliberarea actului de identitate în termenul legal. Din totalul de persoane indicat anterior,18.511 sunt persoane posesoare de acte de identitate cu termenul de valabilitate expirat, iar 6.528 sunt persoane care nu au solicitat eliberarea primului act de identitate (la împlinirea vârstei de 14 ani) – acesta fiind motivul pentru care invităm cetățenii aflați în aceste situații să se adreseze serviciilor publice comunitare locale de evidență a persoanelor pe raza cărora își au domiciliul, pentru preschimbarea actelor de identitate, respectiv pentru solicitarea eliberării primului act de identitate.

Precizăm acest lucru și în contextul în care alegerile pentru Președintele României, pentru Senat și Camera Deputaților din anul 2024 se vor desfășura în scurtă vreme, respectiv la data de 24 noiembrie și 1 decembrie, existând posibilitatea ca în zilele dinaintea acestor alegeri să se producă aglomerări la ghișeele serviciilor de evidență a persoanelor, fapt care poate contribui la crearea unui anumit disconfort solicitanților actului de identitate.

Prin urmare, pentru evitarea prezentării, în același timp, a unui număr mare de persoane la sediul serviciilor publice locale de specialitate, recomandăm cetățenilor să acceseze platformele de programare on-line/telefonic ori să verifice, în prealabil, programul de activitate al celor 21 servicii publice comunitare locale de evidență a persoanelor operaționale la nivelul județului Sibiu, accesând site-urile oficiale ale primăriilor în subordinea cărora acestea funcționează”, au transmis reprezentnații Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Sibiu

Care sunt documentele necesare eliberării actului de identitate

Potrivit unui comunicat al Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Sibiu,  „documentele necesare pentru eliberarea unui nou act de identitate, astfel: cererea pentru eliberarea actului de identitate, semnată în prezența lucrătorului S.P.C.E.P.; actul de identitate, original; certificatul de naștere, original; certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soțului supraviețuitor, original; certificatul/hotărârea judecătorească de divorț definitivă/irevocabilă, după caz, original; dacă cetățeanul nu poate prezenta certificatul/hotărârea judecătorească de divorț, dovada statutului civil și, după caz, a numelui se poate face cu certificatul de naștere sau de căsătorie cu mențiuni pe care solicitantul le are la data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate; în cazul modificărilor intervenite în străinătate cu privire la datele de stare civilă, solicitantul actului de identitate prezintă certificatul de naștere sau de căsătorie cu mențiunile aplicate care să dovedească statutul civil și numele pe care solicitantul le are la data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate; certificatele de naștere ale copiilor cu vârsta de până la 14 ani, care își schimbă domiciliul împreună cu solicitantul actului de identitate; extrasul de carte funciară sau documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original; documentul cu care face dovada achitării contravalorii actului de identitate.

Mai invocăm și faptul că termenul de soluționare a cererilor pentru eliberarea actului de identitate este de 30 de zile. De asemenea, pentru situații de excepție, în scopul eliberării actului de identitate într-un termen mai scurt decât cel stabilit la nivelul serviciului de profil, se poate formula o cerere motivată, adresată șefului serviciului public comunitar local de evidență a persoanelor. Pentru a urmări procedura de eliberare a actului de identitate la nivelul ghișeului Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Sibiu vă adresăm rugămintea de a consulta site-ul instituției noastre la www.djepsibiu.ro – secțiunea dedicată evidenței persoanelor”.  

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.