„Unele granițe nu pot fi mutate cu degetele”. La Muzeul „Brukenthal”

Muzeul Național Brukenthal organizează astăzi, 8 mai, de la ora 15, în sala de expoziții temporare de la parterul Muzeului de Artă Contemporană din cadrul Muzeului Național Brukenthal, la vernisajul expoziției „Some Borders can not  be Moved with Fingers”, semnată de artistele Andrea Szőcs & Georgiana Cozma. Expoziția va fi deschisă publicului în perioada 8 -31 mai .

„Some Borders can not be Moved with Fingers/ Unele granițe nu pot fi mutate cu degetele” reprezintă o cercetare artistică, din perspectivă vizuală, anunță MNB.

„Analizează modul în care  ființa umană  reacționează  atunci când este expusă diferitelor tensiuni sociale  sau personale, astfel discursul celor două artiste investighează linia de demarcație, granița dintre ceea ce poate fi considerat acceptabil, acomodabil în această relație, a modului în care interacțiunea personală cu diferiți factori contextuali care  tensionează  raportul dintre individ și lume produce schimbări ireversibile și metamorfoze la nivelul psihologic. Aceste perimetre socio-personale sunt percepute asemenea unor limite, unor granițe care o dată încălcate produc mutații, de cele mai multe ori aceste granite au un caracter extrem de personal, fiind fluide, non-constante și specifice  fiecărui individ, neexistând o scală care să le stabilească gradul de acceptabilitate.  Some Borders can not  be Moved with Fingers  abordează acest subiect din perspectiva experiențelor personale trăite de artistele Andrea Éva Szőcs (HU), Georgiana Cozma (Ro) prin intermediul unor instalații ceramice site specific. Expoziția fiind un exercițiu de sinceritate, o confesiune transpusă vizual a unor trăiri, de altfel, comune multora dintre noi. Traseul  expozițional are rolul de a genera, la  nivelul  privitorului, un proces de oglindire, propunând o  perspectivă intimă a sondării experiențelor personale sau colective, propunând un tip de mediere pe care publicul, incitat la empatie și emoție, îl experimentează în contact cu  lucrările.  Dispunerea  instalațiilor  în spațiu  a  fost astfel gândită încât să aducă privitorul în punctul de a se confrunta direct, nemediat cu  propria realitate, propunându-i un act decizional personal – dacă va interacționa  sau  nu cu lucrările”, transmit reprezentanții MNB.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.